Home การรับรองปริญญา TABEE

การรับรองปริญญา TABEE

ยินดีต้อนรับสู่การรับรองปริญญา TABEE

คณะอนุกรรมการรับรองมาตรฐานคุณภาพการศึกษาวิศวกรรมศาสตร์ (TABEE) สภาวิศวกรกำหนดวัตถุประสงค์ของการรับรองมาตรฐานคุณภาพการศึกษาวิศวกรรมศาสตร์ไว้ ดังนี้

1) เพื่อประเมินผลลัพธ์การศึกษา และการจัดการคุณภาพของหลักสูตรการศึกษา วิศวกรรมศาสตร์ตามที่กำหนดโดยคณะอนุกรรมการรับรองมาตรฐานคุณภาพการศึกษาวิศวกรรมศาสตร์(TABEE)สภาวิศวกรที่สอดคล้องกับหลักเกณฑ์ของข้อตกลงสากลด้านการศึกษาวิศวกรรมศาสตร์

2) เพื่อส่งเสริมให้สถาบันการศึกษาจัดการเรียนการสอนและการศึกษาที่ดีให้กับ นิสิตนักศึกษา และมีการพัฒนาคุณภาพการศึกษาอย่างต่อเนื่อง

3) เพื่อประชาสัมพันธ์ให้ผู้สนใจเข้าเรียน ประชาชน และสังคม ทราบและมั่นใจได้ ว่าบัณฑิตที่สำเร็จการศึกษาจากหลักสูตรที่ได้รับการรับรองมาตรฐานคุณภาพการศึกษามีผลลัพธ์การศึกษาตามลักษณะที่พึงประสงค์ของผู้ประกอบวิชาชีพ วิศวกรรมและสอดคล้องกับข้อตกลงสากลทางด้านการศึกษาวิศวกรรมศาสตร์

คณะอนุกรรมการรับรองมาตรฐานคุณภาพการศึกษาวิศวกรรมศาสตร์

รศ. สฤทธิ์เดช
พัฒนเศรษฐพงษ์

ประธานอนุกรรมการ

รศ.ดร.สุธา
ขาวเธียร

อนุกรรมการ

ดร.ธัชชัย สุมิตร

อนุกรรมการ

นายเยี่ยม
จันทรประสิทธิ์

อนุกรรมการ

รศ.ดร.ไกรวุฒิ เกียรติโกมล

อนุกรรมการ

ศ. กิตติคุณ ดร.เอกสิทธิ์
ลิ้มสุวรรณ

อนุกรรมการ

นายอาทร สินสวัสดิ์

อนุกรรมการ

ผศ. พิศิษฐ์
แสง-ชูโต

อนุกรรมการ

ศ.ดร.สมศักดิ์
ไชยะภินันท์

อนุกรรมการ

ผศ.ดร.จิรวัฒน์
ชีวรุ่งโรจน์

อนุกรรมการ

รศ.ดร.อานันทวัฒน์ คุณากร

อนุกรรมการ

การฝึกอบรมและเอกสารประกอบ

ตัวกรอง

ภาพกิจกรรม TABEE

ข้อตกลงและข้อตกลงความร่วมมือ

The International Engineering Alliance (IEA)

The International Engineering Alliance (IEA) is a global not-for-profit organisation, which comprises members from 41 jurisdictions within 29 countries, across seven international agreements. These international agreements govern the recognition of engineering educational qualifications and professional competence. Through the Educational Accords and Competence Agreements members of the International Engineering Alliance establish and enforce internationally bench-marked standards for engineering education and expected competence for engineering practice.

www.ieagreements.org

The Washington Accord

The Washington Accord is a multi-lateral agreement between bodies responsible for accreditation or recognition of tertiary-level engineering qualifications within their jurisdictions who have chosen to work collectively to assist the mobility of professional engineers. The signatory bodies are committed to development and recognition of good practice in engineering education. The activities of the Accord signatories (for example in developing exemplars of the graduates’ profiles from certain types of qualification) are intended to assist growing globalization of mutual recognition of engineering qualifications. The Washington Accord is specifically focused on academic programmes which deal with the practice of engineering at the professional level. The Washington Accord acknowledges that accreditation of engineering academic programmes is a key foundation for the practice of engineering at the professional level in each of the countries or territories covered by the Accord.

www.ieagreements.org/accords/washington/

The currently Washington Accord’s signatories and provisional signatories

www.ieagreements.org/accords/washington/signatories/

The Institute of Engineering Education Taiwan (IEET)

The Washington Accord Executive Committee formally acknowledges and assign the Institute of Engineering Education Taiwan (IEET) to act as a mentor for Thailand Accreditation board of Engineering Education (TABEE).

The Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

www.abet.org/about-abet/

Whereas :

  1. Bothpartiesacknowledge their commitment to enhancing the quality  of  engineering education and having experience in engineering accreditation system in Thailand and Taiwan respective ly;
  2. Both parties share an interest in promoting the quality assurance in engineering education worldwide;
  3. Bothparties are both committed to the quality assurance in professional assessment of engineers.
  4. Bothpartiesare interested in promoting cooperation between them;

Bothpartiestherefore agree to collaborate in matters related to engineering education, accreditation activities, and profess ion al assessment as follows:

  1. Develop procedures to facilitate the exchange of representatives to observe the accreditation activities of both organizations;
  2. Collaborate in the development of workshops to promote principles and practices to address current needs of either party in the accreditation of engineering education and professional assessment;
  3. Develop substantial equivalency in accreditation system under the International Engineering Alliance based on collaboration, information and document exchange, and review of accreditation procedures;
  4. Negotiate and mutually agree to share expenses in the implementation of this Memorandum of Understanding prior to the execution of any projects or services.

This Memorandum of Understanding shall become effective from the date it is signed and may be revised through mutual agreement of both parties or terminated by either party upon six months written notice .

อยู่ในระหว่างปรับปรุงข้อมูล